Monday, 26 July 2010

Tickets Please...

... oooooh, yes... tickets a-plenty on this tag I just made... I know, I know, I should be tucked up in my bed but... *pauses for dramatic effect* I can't sleep... so instead of sitting downstairs drinking coffee and reading my book, I thought I would quietly venture into the Room of Stash... erm, nothing quiet about me... I mean, I can't even look at someone quietly... and there is a really creaky floorboard right outside my door... which no matter how I try to sidestep it, I always end up stamping on it... *with my foot, not with the rubber variety LOL* and Grim is on earlies, which means he is up at Stoooopid O'Clock... so far, so good; he is still snoring...I mean sleeping soundly (literally!) and that is after creaking floorboards and me dropping my big acrylic block.. normally, it wouldn't get dropped but why is it... when you try to be ultra quiet you end up making more noise than normal??? Or is that just me, the Fairy Elephant in disguise ROFL




Anyways, after all that prattling on you are probably wondering why I haven't tired myself out with all this inane drivel... well, I just have a few more yawns left in me to tell you that I made this tag using... Distress Inks and those loverly new Ticket stamps... you know the ones, I may not have mentioned that they are Tim's 100th Collection and these ones are signed in GOLD??? Nope, not mentioned it before... oh... I did... whoops, there goes me bragging again LOL





As well as those stamps and DI's, I added some Idea-ology, Prima Flowers and some manky old lace that is a really yukky colour but actually looks ok on "olde worlde stylee" stuff. The Tickets were stamped indivually and each one was masked off so it looks like they are layered... I added some of my own fair hand on a couple of them and the one at the bottom has my name stamped on... Anyways... I am getting sleepy now *bet you are too!!!* but before I go off to the Land of Nod ... Using all those Tickets has got me thinking... what is your favourite film? I have several (mmm, you knew I was gonna say that din'tcha??) Firstly there is Educating Rita, total classic... then there is Goodfella's... brill film, seen it about 100 times (seriously, I have!) then there are the musicals... Oliver! is my fave of those... then there's the old Bette Davis films...ah... Now, Voyager being my fave of hers... box of tissues highly recommended for that one...so, do tell, what film could you watch 100 times?? Have a goodly day everyone, thanks for looking...and... TTFN!

22 comments:

Gillian said...

Lol get to your bed ... rofl @ you creeping about, t'is true though, the quieter you try an be the worse you are ... I can relate to the fairy elephant rofl. Ooooo this is worth being an imsomniac for, love love love this one, like the personal Hels ticket at the top ... room of stash, fabby work Hels x

Angie said...

Wish I could craft in the early hours ...eyes are rubbish ...find it hard enough to find the letters on the key board lol ..often write rubbish.
As for your tag ... amazing work...love all the tickets and the colourxx

Netty said...

Signed in Gold.....oooh, that can't be the great Tim Holtz that you have barely mentioned....lol
Fabulous tag Hels, love it.
Annette x

Anonymous said...

Love your tag and especially the ticket with your name - wish I had a stamp like that (except with my name of course)! A movie I've watched so many I couldn't count is Immortal Beloved. It features Gary Oldman, one of your fellow countrymen and one of my favorite actors, playing one of my favorite composers, Ludwig von Beethoven. The music is just fantastic and the story is pretty good too. Hope you were able to get some sleep!! Shhhh.....

Lori said...

Looks fabby, Hels! Love all the tickets, and how you personalized them! Off to bed now here myself, I'll try to be quiet!...

Daniele said...

mad or what you need your sleeps hun says me who wakes at 5.ooam every morning and usually ends up going to her stash room...I put it down to creative people as I have some of my best ideas when I'm in bed lol, the ticket tag is awesome by the way...
hugs x

Fiona said...

love love love that tag Hels... fave movie is .... Notting Hill.... and.... The Lake House... think I've got more than one or two too..... lol...

Helen said...

Love your tag, that ticket stamp looks much better in the flesh (well, on the tag) so now I need that one too..... Hope you ended up getting some sleep and didn't wake Grim when you "crept" into bed.... Fave film? Have to think about that. Watched 100 times? Probably not, but every time they're on (and on video too) Sleepless in Seattle probably coming close - 4 Weddings not far behind..

ikki said...

I'm hearing you loud and clear! Been up myself since 4ish and I did wonder where the noise was coming from! Great tag - love the stamps and even your manky lace. Now be quiet and go back to bed -you must be exhausted with all this creativity. ikki x

Heather x said...

Love love love your tag Hels! I want them ticket stamps :0)
Films? I am the same, so many that I can't just pick one....love Betty Davis "whatever happened to baby Jane" has to be my all time fave of hers...Love old films Stan and Ollie still get me laughing now you can't beat a bit of Laurrel and Hardy to chear you up if your feeling down.
When it comes to musicals I prefer Annie :0)
I love the newer films too, titanic, toy story, pirates of the carabean to name a few, I could talk all day about films but you'd probably get bored ROFL ;)
Have a great day hun :0)
*hugs* Heather x

Joanne said...

Got up at 5am this morning and I should have stayed up but went back to bed - daft thing to do 'cos it's now 10.30am and I've just got up again! No wonder I can't make anything as gorgeous as your tag, and certainly not as quick. Films eh! never know the names of them just know I've seen them as soon as they get started. There must be some good ones out there but all that gets shown at this house is Vietnam war, cops and robbers, and sometimes ones that are sooo old they crackle and miss bits here and there. Dear DH!!!
Luv Joanne xx

paperqueen said...

Love the tag, and as a wonderful Cal. friend got ME a gold-signed ticket stamp set too (insert huge smile), I can relate to bragging about that.
What film could I watch 100 times? Several, but for drama, I'll pick Sense and Sensibility. For comedy, gotta go with The Birdcage. That is what I watch if I'm ever feeling down. ALWAYS makes me laugh.
Eileen

ellen said...

Love the tag of tickets! Hmm.fav film? Difficult question as I LOVE movies in general. Top film of all time for me would have to be Sophie's Choice, tho' it's not one I can watch often. Films I could watch 100 times --- comedy: Bruce Almighty; fantasy: Harry Potter or LOTR, scifi: Star Wars; romantic comedy: Pretty Woman, French Kiss; Notting Hill; dramatic comedy: Steel Magnolias --- I could go on and on... have a good day!

Rosie said...

What is it about tickets? Something from childhood perhaps ... but I love them too, especially being able to stamp my own!

SusanK said...

Love, love, LOVE the tag! Haven't had a chance to use that set yet but it's on my table just waiting to see some ink.

Daphne said...

Hels, I just love your blog...the artwork and the camaraderie...you are a riot! TFS

Daphne said...
This comment has been removed by the author.
whyducks said...

'She's got a ticket too ride' Hels, In there, did you notice, is an old Beatles song, (thought you might like that)! Sorry you couldn't sleep, but a lovely piece of art work to show for it. Films... mmmm.. Beaches always makes me cry, Brassed off is a goodies (I cry in that one too), Something's got to give, Love Actually is funny and sad and some thing has got to give is funny! Oh And The Full Monte is a goodie. Sleep well tonight x

craftytrog said...

Love your vintagey tag Hels! I NEED those ticket stamps now! Hope you enjoyed the show today! I watched my Shirley Valentine DVD this afternoon - that's gotta be one of the best movies ever! Love it! Just off to talk to me wall now! Lol! xx

Ann said...

Brilliant ticket tag Hels, I just love it!! My fave films are-: Shawshank Redemption, Goodfellas too,
Green Mile, Slumdog Millionaire & all Jimmy Cagney & old black & white movies I watched as a child with my gran & granda :D
Hope you & Jennie had a great day, love Ann xxx

Anke said...

Adorable Hels, I love your ticket tag.

Anke

JeanFB said...

Oi, Hels, I was looking at this set, wondering... "do I need that?" And now... you're *making* me get it, LOL! LOVE, love, love your tag - gorgeous indeed!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails